Dette indlæg er et betalt indlæg og lavet I samarbejde med den/de omtalte virksomheder og/eller deres produkter. Alle hyperlænker er derfor betalte hyperlænker.

Uanset om dit websted lige er lanceret eller har eksisteret i årevis, er der altid plads til forbedringer. Her er nogle tips til at gøre din virksomheds hjemmeside mere imponerende, effektiv og lettere at finde. Følg disse ideer for at forbedre din hjemmeside og potentielt tiltrække flere kunder.

Hold dit websteds indhold frisk

En professionel hjemmeside er fyldt med frisk, aktuel information. Hvis du åbner en hjemmeside i juli og ser information om et nytårsudsalg, vil din tillid til informationen på den hjemmeside sandsynligvis falde. Indstil en kalenderpåmindelse for at tjekke sektioner af dit websted, der er relateret til salg, kommende begivenheder eller seneste nyheder, og opdatere dem i overensstemmelse hermed.

En enkel måde at forbedre dit websted på er at sikre, at det er opdateret og afspejler de nyeste produkter og tjenester, du tilbyder. Din marketing bør også opdateres regelmæssigt for at sikre, at de svar, de giver, stadig er relevante og nyttige for læserne.

Brug kun originalt indhold

En stor fejl, som mange små virksomheder begår, er at plagiere indhold. At skabe unikt indhold af høj kvalitet kan være tidskrævende, men kopiering af indhold fra et andet websted er ikke en genvej, du vil risikere at tage.

Google har udtalt, at de ønsker, at hvert søgeresultat skal være unikt, ellers kan en besøgende klikke på 10 links og finde præcis det samme indhold på hver enkelt. Dette ville være en dårlig brugeroplevelse, så Google vil bortfiltrere identisk eller meget lignende indhold. Det betyder, at hvis du kopierer en konkurrents webside, vises din side muligvis slet ikke i søgeresultaterne!

Sideoverskrifter skal fungere som en køreplan

Internetbrugere skimmer ofte overskrifterne igennem for at lære, hvad der er i vente, før de begynder at læse. Overskrifterne på din side bør give en hurtig forhåndsvisning af hele siden på få sekunder. At have klare overskrifter for hver sektion, der inkluderer dit emnes søgeord, forsikrer brugerne om, at de klikkede på det rigtige link.

Google kan endda fremhæve tekst og sende brugere direkte til den del af siden for at sikre, at de hurtigt finder det svar, de har brug for.

Brug billeder af høj kvalitet

Billeder er en væsentlig del af webdesign. De formidler koncepter og inspirerer følelser på en måde, som en tekstblok bare ikke kan. Det kan være fristende at fylde dit websted med stockfotografering, men når en bruger støder på et generisk billede, de har set før (eller endnu værre, brugt som en del af et internet-meme), kan det føles som om, du ikke har lagt den store indsats i din hjemmeside.

Tilføj socialt bevis overalt

Troværdighed og tillid kan skabe eller ødelægge en virksomhed. Dette er så meget desto mere afgørende online, hvor der er masser af misinformation og svindel. Det er nemt at prale af din egen virksomhed, men besøgende på webstedet ønsker at få en anden mening fra dine faktiske kunder.

Den bedste måde at opbygge troværdighed på er gennem social proof. På din virksomheds hjemmeside kan du fremhæve din virksomheds sociale bevis ved at:

  • Fremvisning af skriftlige eller videoudtalelser fra dine kunder
  • Vise positive anmeldelser fra Facebook, Trustpilot og Google Business
  • Deling af industripriser, anerkendelser og certificeringer, der er specifikke for din niche

Optimer til søgemaskiner (SEO)

Alt dette indhold og sociale bevis hjælper naturligvis også med søgemaskineoptimering (SEO), forudsat at du bruger de rigtige søgeord. SEO er processen med løbende at forbedre dit websted for at øge dets placeringer i søgemaskinerne.

Søgemaskine optimering:

  • Kan forbedre dit websteds Google-rangeringer (hvis det gøres korrekt)
  • Kan udføres af en specialist eller udføres internt
  • Er afgørende for enhver virksomheds hjemmeside