Dette indlæg er et betalt indlæg og lavet I samarbejde med den/de omtalte virksomheder og/eller deres produkter. Alle hyperlænker er derfor betalte hyperlænker.

Nyhedsbreve, opdateringer og tilbudsmails. Kært barn har mange navne, men langt de fleste har præcis det samme formål. De ønsker alle sammen at sælge på den ene eller anden måde. Nogle afsendere pakker det lidt mere ind end andre, og de, der vælger at maskere den egentlige hensigt, forsøger at sælge på den lange bane i stedet for blot at sende et konkret tilbud på en given vare. Men nyhedsbreve behøver ikke kun at være noget skidt. Vi kender formentlig alle sammen den evindelige popup, der skriger os i hovedet, hver gang vi besøger et nyt website.

Hvis du bruger Googles Gmail service som email har du garanteret bemærket, at der er flere faner i din indbakke. Google forsøger at skærme os mod de evige nyhedsbreve og tilbud ved at sortere dem i tre forskellige kategorier. Der er en kategori til ’Promoveringer’, ’Sociale netværk’ og den helt almindelige indbakke. På den måde kan vi som brugere så vidt muligt undgå at læse en masse irrelevant information.
Men af og til gemmer der sig guld i den store skov af information. Det kan derfor være fordelagtigt lige at holde lidt øje med de mange mails, der ellers bare vil blive naturligt frasorteret.
Hvis du bruger mobilen, når du tjekker din mail, har du et mindst lige så overskueligt overblik over dine mails, som du har, hvis du bruger din pc eller lign. til tjek af elektroniske beskeder.

Er du virksomhed?

Har du en virksomhed og ønsker at sende nyhedsbreve til dine kunder, bør du læse lidt om, hvordan man bedst taler til sine kunder, hvordan du bedst sælger med skrevne ord, og hvilke best practices, der gør sig gældende i netop din branche.
Hvis du er lidt på herrens mark, kan du besøge hjemmesiden her, hvor du netop bliver klædt godt på til at sende nyhedsbreve ud.